آموزش, قهوه

خواص قهوه تلخ

خواص قهوه برای سلامتی بدن

قهوه 

برای درک بهتر از خواص قهوه تلخ ابتدا باید بدانیم قهوه چیست؟

قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شدهٔ گیاه قهوه به دست می‌آید و برای رفع خواب آلودگی استفاده میشود.چندین دلیل دیگر برای نامگذاری قهوه آورده شده که یکی از مشهورترین‌های آن این است که این واژه از یک زبان اتیوپیایی یا یک زبان آفریقایی دیگر گرفته شده باشد و در اصل نام منطقه‌ای به نام کفا در جنوب غربی اتیوپی بوده‌است.

با ما همراه باشید در ادامه به خواص بی نظیر نوشیدنی قهوه می پردازیم.

قهوه | خواص قهوه

جهت تهیه انواع دان و پودر قهوه در بسته بندی های هواگیری شده با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

ارسال رایگان به سر اسر کشور + ضمانت بازگشت وجه

خواص قهوه

قهوه برای افزایش فعالیت فیزیکی

نوشیدن یک اسپرسو دقیقا قبل از شروع فعالیت فیزیکی می تواند عملکرد شما را افزایش دهد. چه این فعالیت یک ورزش و چه یک تمرین باشد، اسپرسو با همراهی می تواند به شما کمک کند. اسپرسو ترشح آدرنالین را تحریک می کند که استحکام و سرعت شما را استحکام می بخشد.

بهبود گوارش با قهوه

یک فنجان اسپرسو می تواند به چرخه گوارش شما کمک کند. اگر مشکلات گوارشی دارید، مقداری اسپرسو به روزمره خود اضافه کنید. با توجه به خواص ضد التهاب آن، اسپرسو می تواند حالت های نفخ و درد بعد از هر وعده غذایی به کلی از بین ببرد.

قهوه مفید برای کبد

قهوه کبد شما و چندین آنزیم داخل آن را قوی تر می سازد. نوشیدن اسپرسو می تواند به کبد برای پاکسازی سموم و افزایش سطح متابولیسم کمک کند.

منبع بزرگ انتی اکسیدان و مکمل رژیم غذایی

قهوه سالم‌ترین جنبه‌ی یک رژیم غذایی استاندارد در غرب محسوب می‌شود. دلیل این امر وجود مقادیر سرشار آنتی‌اکسیدان در قهوه است. آنتی‌اکسیدان‌ها نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، پیری پوست و غیره دارند.

خواص قهوه تلخ برای لاغری

موضوع قهوه و لاغری تنها به افزایش میزان فعالیت فرد محدود نمی‌ماند. قهوه با آزاد کردن اپی‌نفرین، پیام‌هایی را به سلول‌های چربی فرستاده و آنها را می‌شکند. البته به این معنی نیست که شما می‌توانید به اندازه قبل کالری به بدنتان برسانید، تحرک زیادی نداشته باشید و با خوردن قهوه وزن کم کنید. نوشیدن قهوه به روند چربی سوزی شما که طی فعالیت های بدنی و رژیم غذایی مناسب صورت می گیرد، سرعت می بخشد.

خواص قهوه برای زنان

با توجه به صحبت‌های کارشناسان ابتلا به سکته مغزی در زنانی که در هفته 5 تا 7 فنجان قهوه می‌نوشند در مقایسه با زنانی که تنها یک فنجان قهوه در ماه می‌نوشند حودا 12% کاهش می‌یابد.

خواص قهوه تلخ | قهوه برای لاغری

با وجود این خواص مفید درمانی، کارشناسان توصیه می کنند افراد از مصرف بیش از حد قهوه اجتناب کنند زیرا می تواند باعث تحریک اعصاب، تهوع، گیجی، کاهش تمرکز و آسیب به ارگان های بدن شود.

قهوه در ویکی پدیا

Summary
خواص قهوه تلخ
Article Name
خواص قهوه تلخ
Description
برای درک بهتر از خواص قهوه تلخ ابتدا باید بدانیم قهوه چیست؟ قهوه نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بوداده و آسیاب‌شدهٔ گیاه قهوه به دست می‌آید و برای رفع خواب آلودگی استفاده میشود
Author
Publisher Name
mycutebeans
Publisher Logo

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =