آموزش, اخبار, دمنوش

همه چیز درباره چای ترش

چای ترش | دمنوش لاغری | فشارخون

معرفی چای ترش

از گیاه ” جامائیکا ” بدست می آید. نام دیگر چای ترش چای مکی است که به وفور در عربستان کشت می شود.

برای خرید چای ترش به روی لینک زیر کلیک کنید

ارسال رایگان به سراسر کشور + ضمانت بازگشت وجه

چای ترش به انگلیسی Hibiscus tea

چای ترش در سراسر جهان شناخته شده است و به دلیل طعم فوق العاده آن محبوبیت زیادی دارد. میزان کافئین و کالری این چای کم بوده و اغلب به عنوان نوشیدنی درمانی در میان مردم رایج است. در بذر چای ترش ایزولوسین ، تریپتوفان ، اسید امینه های سولفوری که از کمیاب ترین اسیدامینه ها هستند یافت می شود. براساس تحقیقات انجام گرفته از پایگاه های وزارت کشاورزی آمریکا ،چای ترش منبعی عالی از مواد مغذی از جمله فسفر ، روی ، سدیم ، کلسیم ، اهن ، و پتاسیم می باشد. همچنین چای ترش سرشار از ویتامین “ث” و انتی اکسیدان می باشد که به کاهش استرس در بدن کمک می کند. در ادامه شما را با خواص این چای آشنا خواهیم کرد.

خواص چای ترش

خواص چای ترش | خاصیت چای ترش
خواص چای ترش | دمنوش لاغری

کنترل فشار خون:

به دلیل وجود عوامل ضد التهابی در این چای مصرف آن فشار خون بالا را حدود 10 واحد کاهش می دهد.همچنین ادرار آور بودن این چای موجب کاهش فشار خون بالا می شود.

کاهش وزن:

افرادی که از غذاهایی که کربوهیدرات زیادی دارد استفاده می کنند می توانند چای ترش را جایگزین چای سیاه کرده تا موجب کاهش جذب کلسترول و نشاسته در بدن شود و به مرور زمان کاهش این دو ماده در بدن به همراه ورزش موجب لاغری خواهد شد.

ضد سرطان:

همانطور که گفته شد چای ترش سرشار از آنتی اکسیدان است و بر اساس تحقیقات انجام شده مصرف این دمنوش باعث کاهش رشد تومورهای سرطانی می شود.

خنک کننده بدن:

این دمنوش باعث فروکش کردن تشنگی شده و همین امر سبب می شود اکثر ورزشکاران نیز از آن استفاده کنند.

ماسک صورت(پاک کننده پوست صورت):

یک قاشق غذاخوری گیاه hibiscus و یک قاشق عسل را در یک لیوان آب ریخته و بگذارید 30 الی 40 دقیقه دم بکشد.سپس مقداری سبوس جو دوسر به آن اضافه کرده و روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم صورت خود را بشویید. 

کاهش قندخون:

شواهد نشان می دهد افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند می توانند از خواص این چای بهره مند شوند و به عنوان یک نوشیدنی مفید از آن استفاده کنند.

انواع چای ترش

بیش از 300 گونه مختلف از این چای در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر در سراسر جهان وجود دارد. وطن اصلی این چای افریقا می باشد. در ادامه چند مورد از معروف ترین واریته ها ( واریته ها همان عوامل ساخت گونه های مختلف هستند) معرفی خواهیم کرد.

ریکو:

گیاهی با رشد کم بوده و معمولا برگ های ساده ای دارد که طی مدت زمان طولانی به وجود می آیند. از کاسبرگ های آن برای ابمیوه و شربت استفاده می شود که رنگ آن نیز قرمز تیره می باشد.

ویکتور:

گیاهی با ارتفاع بلند و تنومند است.گیاه ویکتور نسبت به ریکو در بعضی مناطق زودتر شکوفه می دهد و کاسبرگ آن بلندتر است.از عصاره آن در ابمیوه، مربا و شربت استفاده می شود و رنگ آن کاملا قرمز است.

آرچر:

نام دیگر این گیاه “روسل” سفید می باشد. دانه های آن گرده ی قهوه ای و گلهای آن زرد است. عصاره، ابمیوه و دیگر محصولات این گیاه تقریبا بی رنگ است.

واریته آلتیزیما:

گیاهی یکساله و کم شاخه بوده که بیشتر بخاطر الیاف آن کشت می شود و کاسبرگ های آن غیرگوشتی و خاردار بوده و مصرف غذایی ندارند.

برای مطالعه بیشتر از ویکیپدیا کلیک کنید

Summary
همه چیز درباره چای ترش
Article Name
همه چیز درباره چای ترش
Description
چای ترش در سراسر جهان شناخته شده است و به دلیل طعم فوق العاده آن محبوبیت زیادی دارد. میزان کافئین و کالری این چای کم بوده و اغلب به عنوان نوشیدنی درمانی در میان مردم رایج است. در بذر چای ترش ایزولوسین ، تریپتوفان ، اسید امینه های سولفوری که از کمیاب ترین اسیدامینه ها هستند یافت می شود. براساس تحقیقات انجام گرفته از پایگاه های وزارت کشاورزی آمریکا ،چای ترش منبعی عالی از مواد مغذی از جمله فسفر ، روی ، سدیم ، کلسیم ، اهن ، و پتاسیم می باشد. همچنین چای ترش سرشار از ویتامین "ث" و انتی اکسیدان می باشد که به کاهش استرس در بدن کمک می کند. در ادامه شما را با خواص این چای آشنا خواهیم کرد.
Author
Publisher Name
mycutebeans
Publisher Logo

مطالب مرتبط

1 نظر در “همه چیز درباره چای ترش

  1. یاسر گفت:

    تشکر بابت مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 3 =