آموزش, قهوه

فال قهوه و تاریخچه فال قهوه

فال قهوه و طالع بینی | انواع فالگیری

فال قهوه چیست؟

فال قهوه یکی از روش‌های پرطرفدار فال‌گیری و پیشگویی با استفاده از ته‌مانده قهوه ی نوشیده شده‌است. معمولاً برای این کار از قهوه ترک استفاده می‌کنند. در ادامه شما را بیشتر با فال قهوه و تاریخچه فال قهوه آشنا خواهیم کرد.

معنی فال قهوه

فال قهوه از لحاظ معنای لغوی یعنی فالی که از اشکال پیدا آمده بر ظرف یا فنجان قهوه گیرند، پس از آنکه قهوه را بنوشند و مدتی قهوه خوری را وارونه گذارند.

تاریخچه فال قهوه

 دانه قهوه برای اولین بار توسط اعراب و در حدود سال ۶۰۰ میلادی کشف شد. محبوبیت قهوه باعث به وجود آمدن حرفه های جانبی هم شد که ماندگارترین آنها، پیشگویی با تفاله قهوه توسط زنان فالگیری بود که به Cup-Women شهرت داشتند.

جهت تهیه قهوه ترک اصل برند هاکان تاکلی ( مرسوم ترین قهوه برای گرفتن فال ) اینجا را کلیک کنید

ارسال رایگان به سراسر کشور + ضمانت بازگشت وجه

انواع فال ( طالع بینی )

فال گیری انواع بسیار زیادی دارد و طالع بینی های جدید بسیارزیادی به آن اضافه شده است. برخی از انواع فال و طالع بینی جدید عبارتند از :فال چای ،فال ماه تولد ، طالع بینی ازدواج ، فال شمع و … .

روش های فالگیری

فالگیران نیز روشها و راه‌های خاص خود را برای پیشگویی دارند. برای مثال فالگیر در فال قهوه، پیشگویی دربارهٔ آینده فرد را با توجه به شکل ایجاد شده در فنجانی که از آن قهوه نوشیده شده‌است استخراج می‌کند.

فال حافظ

فال حافظ یک رسم بین ایرانیان است که معمولاً در شب یلدا گرفته می‌شود.فال گرفتن از دیوان حافظ، از مدت کوتاهی پس از درگذشت او رایج شده است.باور عامیانه ایرانیان بر آن بود که حافظ از نیت و نیاز همگان خبر دارد و از همین روست که او را لسان الغیب خوانده‌اند.

در اسلام و در حدیث آمده است که پیامبر گرامی اسلام (ص) فال نیکو زدن را توصیه می فرموده اند. پس بهتر است درطول زندگی خوشبین بوده و با امید به مسیرخود برای رسیدن به کمال ادامه دهیم. امیدواریم مطلب فوق برای شما عزیران مفید واقع بوده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

Summary
فال قهوه و تاریخچه فال قهوه | A coffee omen
Article Name
فال قهوه و تاریخچه فال قهوه | A coffee omen
Description
فال قهوه یکی از روش‌های پرطرفدار فال‌گیری و پیشگویی با استفاده از ته‌ماندهٔ قهوه ی نوشیده شده‌است. معمولاً برای این کار از قهوه ترک استفاده می‌کنند. در ادامه شما را بیشتر با فال قهوه و تاریخچه فال قهوه آشنا خواهیم کرد.
Author
Publisher Name
mycutebeans
Publisher Logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + بیست =