آموزش, دمنوش

دمنوش برای آرامش اعصاب

دمنوش برای ارامش اعصاب

دمنوش های گیاهی

مدتی است که دمنوش های گیاهی جای خود را در سبد غذایی خانواده ها باز کرده است. برخی از افراد به منظور بهره وری از خواص درمانی دمنوش ها و برای آرامش اعصاب به مصرف آن ها روی می آورند و برخی دیگر به خاطر طعم مطلوبی که دمنوش ها دارند از آن استفاده می کنند.

دمنوش برای ارامش اعصاب
دمنوش برای ارامش اعصاب

اکثر گیاهان بافت هایی دارند که در دستگاه گوارش انسان قابل جذب نیست. از این رو مواد موثر آن ها در بدن جذب نمی شود و خوردن آن ها مشکلات گوارشی به وجود می آورد. وقتی این گیاهان در آب داغ به اصطلاح دم می کشند، به آن دمنوش گفته می شود که مواد موثره ی دارویی و مفید گیاه را در خود حل کرده و فرایند جذب مواد موثر آن ها به راحتی صورت می گیرد.

تاریخچه ی دمنوش در ایران

تاریخچه ی دمنوش در ایران بر میگردد به زمانی که فردی به نام محمد میرزا علی در سال شمسی به عنوان یک ژنرال ایرانی در هند مشغول به کار شد و از همان جا روش ۶۷۲۱ کشت و تولید چای را به ایران آورد. استفاده از داروهای گیاهی بصورت محتلفی انجام میشد، دمنوش ها یکی از روشهای رایج کاربرد گیاهان دارویی هستند. دمنوشها از برترین نوشیدنی هایی هستند که میتوان با مصرف آن ها در طول روز از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانهای موجود در گیاهان بهره مند شد. دمنوش ها میتوانند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های شیرین روزانه ی شما بوده وعلاوه بر طعم عالی که دارند منبع خوبی از انرژی و مواد مورد نیاز بدن باشند

دلیل رواج مصرف دمنوش های گیاهی

استرس ، اضطراب و اعصاب ناآرام به دلیل وجود مشکلات مختلف درزندگی اکثر مردم وجود دارد موجب بسیاری از مشکلات دیگر خواهد شد ولی مشکل غیرقابل حلی نیست زیرا به دلیل پیشرفت علم در طب سنتی راه و روش های بسیاری به عنوان راه حل و دارو برای رفع عوارض استرس و آرام اعصاب و روان شناخته شده است که یکی از مطمعن ترین روش ها برای کنترل و بازگشت آرامش استعمال دمنوش های گیاهی می باشد که در ادامه بیشتر به آن میپردازیم.

خواص چای ترش | خاصیت چای ترش

معرفی دمنوش ارامبخش اعصاب و کاهش استرس


دمنوش بابونه شیرازی

خواص درمانی دمنوش بابونه از جمله مهم ترین موارد مصرف آن، برای درمان دردهای معده، کاهش استرس و آرامش بخش و خواب آور قوی.

دمنوش اسطخودوس

خواص اسطوخدوس آرامش بخش و کاهش استرس ، پاکسازی سیستم تنفسی در هنگام سرماخوردگی ، کمک به درمان کبد چرب به دلیل انتی اکسیدان موجود در اسطوخدوس ، بهبود گردش خون و..

جینسینگ قرمز کره ای

خواص جینسینگ ، تقویت اعصاب و کاهش استرس | تقویت کننده قوای جنسی | تقویت سیستم ایمنی بدن | افزایش کارایی مغز | ضد سرطان | رفع خستگی | افزایش توان جنسی بانوان و آقایان

دمنوش بهار نارنج

بسیار آرامش بخش و با کیفیت و مفید برای سلامت شما زیرا بهارنارنج دارای طبیعت گرم است که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک میکند.


ارسال رایگان انواع دمنوش به سراسر کشور + ضمانت بازگشت وجه


دمنوش ها چون ترکیبات تقریبا بدون کافئینی دارند، افرادی که به کافئین حساس هستند به نوشیدن آن روی می آورند مثلا قبل از خواب برای آرامش و دوری از استرس و اضطراب از دمنوش های مختلف می توان مصرف کرد.

به دلیل اینکه آرام بخش بودن یکی از مزیت ها و خواص مشترک دمنوش ها می باشد با مصرف آن ها کمتر دچار تنش های عصبی شده و آرامش را در کنار سلامتی تضمین خواهد کرد.

در حالی که دمنوش ها ، می دانید که هر داروی آرامبخشی عوارضی را به همراه دارد آرامش بخش اعصاب و روان بوده و موثرترین ترکیبات گیاهی را دارا هستند که بدون نگرانی می توان آن ها را جایگزین قرص ها و داروهای شیمیایی کرد البته باید در مصرف آن ها حد اعتدال نیز رعایت شود.

دمنوشها از برترین نوشیدنی هایی هستند که میتوان با مصرف آن ها در طول روز از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در گیاهان بهره مند شد. دمنوش ها میتوانند جایگزین خوبی برای نوشیدنی های شیرین روزانه ی شما بوده وعلاوه بر طعم عالی که دارند منبع خوبی از انرژی و مواد مورد نیاز بدن باشند.

دمنوشها حاوی ترکیبات مفیدی هستند که بر اثر گذشت زمان با اکسیژن هوا فعل و انفعالاتی پیدا میکنند و از خواصشان کاسته میشود. به همین دلیل، دمنوش را . ماه نگهداری کنید 3 تا 2 در محیط خشک، خنک، دور از نور و به مدت امیدوارم که از مطلب فوق بهره لازم را برده باشید و استفاده از دمنوش را جز اولویت های برنامه غذایی خود و خانوده تان قرار دهید.

Summary
دمنوش برای آرامش اعصاب
Article Name
دمنوش برای آرامش اعصاب
Description
مدتی است که دمنوش های گیاهی جای خود را در سبد غذایی خانواده ها باز کرده است. برخی از افراد به منظور بهره وری از خواص درمانی دمنوش ها و برای آرامش اعصاب به مصرف آن ها روی می آورند و برخی دیگر به خاطر طعم مطلوبی که دمنوش ها دارند از آن استفاده می کنند.
Author
Publisher Name
mycutebeans
Publisher Logo

مطالب مرتبط