آموزش, قهوه

5 خواص اصلی قهوه اسپرسو

خواص قهوه اسپرسو

همه می دانند که خواص قهوه اسپرسو با افزایش کافئین در بدن شما شروع می شود. یک شات اسپرسو به ویژه بدلیل میزان کافئین آن بسیار مشهور و محبوب است ، اما آنچه که کمتردرباره آن صحبت شده این واقعیت است که اسپرسو چندین مزیت دیگر را نیز ارائه می دهد.

اگر به دلایل بیشتری برای نوشیدن اسپرسو نیاز دارید ، ما لیستی را برای شما تهیه کرده ایم. در این لیست ، 5تا از مهم ترین خواص قهوه و بخصوص فواید اسپرسو ، از بهبود عملکردهای حافظه تا کاهش وزن بوسیله قهوه ، را در بر می گیرد.

قهوه اسپرسو
خواص قهوه اسپرسو | اسپرسو اکونومی

قهوه حافظه بلند مدت شما را تقویت می کند

تسلط در درست کردن قهوه اسپرسو خوب بسیار مهم است، چرا که با نوشیدن مقدار کافی قهوه سپرسو ، می توانید حافظه طولانی مدت خود را بهبود بخشید.

دانشمندان علوم اعصاب مایکل یاسا ، از دانشگاه کالیفرنیا ، مطالعه ای را انجام دادند که نشان داد نوشیدن معادل دو اسپرسو باعث تقویت فرآیند ادغام حافظه می شود. این روند ، به نوبه خود ، باعث بهبود حافظه بلند مدت در بین افراد شد.

اگر می خواهید شاهد پیشرفت باشید ، به مقدار توصیه شده بچسبید زیرا این مطالعه هیچ فایده ای برای کسانی که بیشتر یا کمتر از دو فنجان مصرف کرده اند ، پیدا نکرد.

قهوه توجه و تمرکز شما را بیشتر می کند

خواص قهوه
خواص قهوه

بسیاری از افراد روز خود را با یک شات اسپرسو آغاز می کنند. تحقیقات نشان داده است که کافئین باعث کاهش علائم خستگی و در عین حال باعث بهبود توجه و هوشیاری می شود. تصور می شود این اثرات به لطف تعامل عصبی و شیمیایی رخ می دهد.

قهوه غلظت بیشتری از دوپامین را حفظ می کند ، به خصوص در مناطقی از مغز که به توجه مرتبط هستند. به خاطر داشته باشید که این مزایا کوتاه مدت است و می خواهید از استفاده بیش از حد آن جلوگیری کنید. زیاد کافئین می تواند احساس لکه دار کند و تمرکز آن را سخت تر می کند.

قهوه برای کاهش وزن شما مفید است

کاهش وزن با قهوه
کاهش وزن با قهوه | فواید نوشیدن قهوه

آنچه اسپرسو را از سایر نوشیدنی های موجود در کافی شاپ ها جدا می کند ، کم کالری بودن آن است. اسپرسو فقط حاوی حدود سه کالری در هر اونس است ، بر فرض اینکه که هیچ شکر یا خامه ای اضافه نمی کنید.

اما علاوه بر کم کالری بودن ، می تواند به بهبود عملکرد ورزش شما نیز کمک کند. مطالعه ای که در مجله پزشکی و علوم ورزشی منتشر شده است نشان داد که با کاهش سطح درک شده از فشار بیش از 5٪ ، تمرینات ساخته شده با کافئین کم تحرک تر به نظر می رسد.

علاوه بر اینکه ورزش راحت تر به نظر می رسد ، قهوه نیز میزان درد عضلانی درک شده را که هنگام انجام تمرینات ایجاد می شود کاهش می دهد. مصرف یک دوز کافئین معادل دو یا سه فنجان قهوه یک ساعت قبل از 30 دقیقه تمرین باعث کاهش درد عضلات می شود ، به شما این امکان را می دهد که کمی سخت تر خود را فشار دهید.

قهوه خطر سکته مغزی را کاهش می دهد

در یک مطالعه سوئدی که توسط سوزانا لارسون انجام شده است ، محققان دریافتند که نوشیدن حداقل یک فنجان قهوه در روز می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهد. تصور می شود این نتیجه به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی قهوه باشد.

این مطالعه بر روی گروهی از زنان طی یک دوره 10 ساله انجام شده است. آنها نتیجه گرفتند که نوشیدن یک یا چند فنجان قهوه در روز ، 25 درصد احتمال ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد. یک مطالعه دیگر نتایج مشابهی را در افراد سیگاری نر مشاهده کرد که با هشت یا بیشتر فنجان قهوه در روز خطر 21 درصد کاهش یافته است.

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد

در مطالعه‌ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی هاروارد انجام شد ، محققان دریافتند که مصرف بیشتر قهوه با ریسک پایین دیابت نوع 2 مرتبط است. در این مطالعه میزان مصرف کافئین در زنان و مردان طی یک دوره چهار ساله مورد بررسی قرار گرفت.

نتیجه گیری شد افرادی که مصرف روزانه قهوه خود را بیش از یک فنجان افزایش داده اند ، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را 11٪ کاهش داده اند. البته نوشیدن بیشتر قهوه تنها یکی از عوامل مؤثر بر خطر ابتلا به دیابت است ، بنابراین شما هنوز هم می خواهید از نظر جسمی فعال باشید و وزن خود را تماشا کنید.

اسپرسوس ها چندین مزایای سلامتی را به شما ارائه می دهند ، بنابراین لازم نیست احساس اعتیاد به کافئین را احساس گناه کنید. حتی اگر بزرگترین طرفدار اسپرسو معمولی نیستید ، بسیاری از سبکهای مختلف قهوه در آنجا وجود دارد ، بنابراین مطمئناً چیزی را پیدا خواهید کرد که مطابق سلیقه شما باشد.

ویراش و ترجمعه از www.mycutebeans.ir

منبع

Summary
5 خواص اصلی قهوه اسپرسو
Article Name
5 خواص اصلی قهوه اسپرسو
Description
در این لیست ، 5تا از مهم ترین خواص قهوه و بخصوص فواید اسپرسو ، از بهبود عملکردهای حافظه تا کاهش وزن بوسیله قهوه ، را در بر می گیرد. دانشمندان علوم اعصاب مایکل یاسا ، از دانشگاه کالیفرنیا ، مطالعه ای را انجام دادند که نشان داد نوشیدن معادل دو اسپرسو باعث تقویت فرآیند ادغام حافظه می شود. این روند ، به نوبه خود ، باعث بهبود حافظه بلند مدت در بین افراد شد.
Author
Publisher Name
mycutebeans

مطالب مرتبط

یک فکر در مورد “5 خواص اصلی قهوه اسپرسو

  1. حسن گفت:

    خیلی خوبه که کالریش کمه

  2. جواد گفت:

    من قبل باشگاه ازش استفاده میکنم راضیم

  3. نسترن گفت:

    عالی بود?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + هفت =