آموزش, دمنوش

خواص چای ماسالا برای لاغری

چای ماسالا | خواص چای ماسالا

چای ماسالا یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های با طبع گرم است که از حدود 5 هزار سال پیش در کشورهایی نظیر هند سرو میشد. ماسالا اصالتا هندی است و از گیاهان و ادویه های مختلفی برای ساخت آن استفاده میشود.اگر چه انواع مختلفی از ماسالا تهیه میشود و شیوه ساخت آن متفاوت است اما چند ترکیب ثابت در تمام آنها وجود دارد که فواید بسیاری برای بدن دارد. در ادامه بیشتر شما را با این نوشیدنی بی نظیر و خواص آن آشنا میکنیم.

خواص چای ماسالا برای لاغری

افرادی که قصد کاهش وزن دارند چای ماسالا انتخاب خوبی برای انهاست زیرا این نوشیدنی کم کالری است. به دلیل استفاده از شیر در تهیه چای ماسالا و پروتئین موجود در شیر حدود چند ساعت احساس سیری به شما دست می دهد و این کار به روند کاهش وزن کمک زیادی می کند. چای ماسالا طعم بسیار مطلوب و لذیذی دارد و در دراز مدت از استفاده از چای ماسالا زده نمی شوید.هم چنین ادویه های موجود در چای ماسالا موجب تحریک آنزیم های موجود در دستگاه گوارش شده و در نهایت به روند تجزیه چربی کمک میکند.

ماسالا چست ؟

ماسالا یک ادویه معروف قدیمی است که از ترکیبات ادویه های مختلفی مانند دارچین، زنجبیل، هل و … برای ساخت آن استفاده میشود و تمام این ادویه ها را آسیاب کرده و به شکل پودر از آن در دمنوش و چای استفاده میشود.به قدری ماسالا مفید است که پادشاهان گذشته از خواص دارویی آن استفاده می کردند. تفاوت چای ماسالا با سایر چای ها طعم تند و مطلوب آن می باشد.

برای خرید چای ماسالا هندی اصل لطفا اینجا را کلیک کنید

ارسال رایگان به سراسر کشور + ضمانت بازگشت وجه بدون قید شرط در صورت عدم رضایت

خواص چای ماسالا

از جمله خواص ماسالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک به هضم غذا
  • ضد التهاب
  • مبارزه با اضطراب و افسردگی
  • درمان گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی زنان
  • جلوگیری از بروز عفونت در دستگاه گوارش
  • کنترل انسولین و گلوکز خون برای افراد مبلتلا به دیابت
  • رفع سیاهی و پف دور چشم

ترکیبات چای ماسالا

به دلیل ضائقه های مختلف از ادویه های مختلفی در تهیه چای ماسالا استفاده می شود و شیوه ساخت ثباتی ندارد اما برخی از ترکیبات آن ثابت هستند.اکنون ما یک نوع از روش های ساخت آن را به شما اموزش میدهیم.

ترکیبات چای ماسالا
ترکیبات چای ماسالا

ترکیبات مورد نیاز: دو پیمانه آب _ 5 عدد هل سبز _ کمی چای سیاه _ 2 عدد میخک _ شیر(ترجیحا پرچرب) _ دارچین _ 2 عدد دانه فلفل سیاه

طرز تهیه چای ماسالا

دو لیوان آب را بجوشانید و به آب در حال جوش ادویه های اسیاب شده ی گفته شده را اضافه کنید.بعد ازاینکه نصف آب تبخیر شد شیر را که از قبل گرم کرده اید به آن بیافزایید و کمتر از 5 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. اکنون چای شما اماده است و میتوانید از نوشیدن آن لذت ببرید.

طرز تهیه چای ماسالا با دستگاه اسپرسوساز را در زیر مشاهده کنید

طبقه گفته های محققان اصلی ترین خواص چای ماسالا برای لاغری و کمک به کاهش وزن است. امروزه که بازار قرص ها و مکمل های لاغری داغ است و عوارض آن ها نیز به گوش همگان رسیده است پس از این چای دلچسب و پرخاصیت استفاده کنید تا از عوارض به دور مانده و از  تاثیر آن بر لاغری و سلامت بدن خود راضی باشید.امیدوارم که نایت استفاده را از این مطلب برده باشید.

مطالعه بیشتر در مورد فواید چای ماسالا در اینجا

Summary
خواص چای ماسلا برای لاغری
Article Name
خواص چای ماسلا برای لاغری
Description
خواص چای ماسلا برای لاغری - افرادی که قصد کاهش وزن دارند چای ماسالا انتخاب خوبی برای انهاست زیرا این نوشیدنی کم کالری است. به دلیل استفاده از شیر در تهیه چای ماسالا و پروتئین موجود در شیر حدود چند ساعت احساس سیری به شما دست می دهد و این کار به روند کاهش وزن کمک زیادی می کند.
Author
Publisher Name
mycutebeans

مطالب مرتبط

یک فکر در مورد “خواص چای ماسالا برای لاغری

  1. سمیه گفت:

    من واسه لاغری ازش استفاده میکنم و نتیجه خوبی گرفتم

  2. Soheyl گفت:

    من از طعم تندش راضی بودم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =